Aktuella erbjudanden

Här hittar du aktuella erbjudanden för medlemmar i  Teaterförbundet för scen och film.

Hokusai – Ett Noh-gästspel från Japan
28 maj 2018 KL 19:00 på Stora scenen, Kulturhuset Stadsteatern
boka biljett FÖR endast 195 kr! (ord. pris 250 kr)

Outline of the story
A travelling priest hailed a strange looking old man who suddenly appeared. Instead of answering the priest, the old man took out a big paintbrush from amongst his clothes and started drawing the sky, mountains, waterfalls, human beings and big waves in the air. Then, the background changed completely and turned into great waves. The old man, Hokusai, vanished somewhere. After a while, the spirits of a small white wave and a big blue wave, coming out from Hokusai’s painting, appear on the stage as if they are attracted to the sound of waves made by the musicians. Both waves start dancing like the movement of Hokusai’s paintbrush and gradually disappear between the waves.

Noh är en klassisk japansk teaterstil där masker och strikt stiliserade rörelser används. Den japanska teatergruppen Sakurama Group som kommer framföra föreställningen på Kulturhuset Stadsteatern, är en välkänd, traditionsenlig Noh-familj som varit verksam inom genren sedan 1300-talet. Föreställningen görs i samarbete med japanska ambassaden i Stockholm vid firandet av de 150-åriga diplomatiska förbindelserna 2018 mellan Japan och Sverige.

Boka så här:
Gå in på www.kulturhusetstadsteatern.se/kampanj ange kampanjkod TFHOKU och följ sedan instruktionerna.

För att boka rullstolsplats vänligen kontakta kundtjänst på 08-506 20 200.

Varmt välkommen!

Passa på att resa med oss på BRA i sommar. Just nu – 25 % rabatt

Just nu erbjuder vi er som förbundsmedlemmar 25 % rabatt på lägsta tillgängliga pris när ni bokar en tur och returresa med oss. Alla medföljande barn (2-11 år) får 50% rabatt på flygresan. Barn som inte fyllt 2 år flyger givetvis gratis.

Bokningsperiod: 14 maj-19 augusti
Reseperiod: 20 juni-19 augusti