Gaga och gruppimprovisation

Datum: 04 - 08 mar 2019

Ort: Stockholm

Plats: Ccap, Körsbärsvägen 9, nb

Efter några terminer av Gaga morgonträning erbjuder vi nu en intensiv-vecka med Gaga och gruppimprovisation med Emma Rozgoni. Inga förkunskaper krävs, välkommen precis som du är! Mjuka kläder och inneskor eller barfota.

Vi dyker in i Gagans rörelsespråk för att utforska vad vi med hjälp av dess olika verktyg kan skapa tillsammans, i nuet genom olika gruppimprovisationer. Det blir ett tillfälle att genom kroppen och dansen undersöka, reflektera och uttrycka sig.

Dagarna börjar med en timmes Gaga-klass och därefter fortsätter gruppen att arbeta med olika övningar och gruppimprovisationer.

Gaga härstammar från idén om rörelsens dynamiska, läkande och ständigt föränderliga kraft, utvecklad av israeliska Batsheva Dance Company’s konstnärliga ledare Ohad Naharin. Metoden ger oss möjlighet att utforska och upptäcka kroppens oändliga rörelsemöjligheter, utmana våra vanor och ovanor samtidigt som vi kommer i kontakt med våra sinnen och inre fantasier. Gaga öppnar upp för lyssnandet till kroppens egna förmågor.

Läs mer och anmäl dig senast 13 februari på Teateralliansens hemsida