Studerandemedlemskap

Om du går på en högskole- eller yrkesutbildning som leder till professionell yrkesverksamhet på Teaterförbundets område – konstnärlig, teknisk eller administrativ – är du välkommen som studerandemedlem hos oss.

Det gäller till exempel utbildningar hos Stockholms Dramatiska Högskola, Filmhögskolan, Operahögskolan, Cirkus- och Danshögskolan, Tillskärarakademin i Göteborg och Konst, kultur och ekonomiprogrammet vid Södertörns högskola.

Teaterförbundet har upprättat en lista över utbildningar som ligger till grund för studerandemedlemskap som du kan ladda ner här intill. Efter en individuell prövning kan studerandemedlemskap också ges till den som studerar på en annan högskoleutbildning som leder till professionell yrkesverksamhet inom förbundets verksamhetsområde.

Studerandemedlemskap kostar 200 kronor per år. Som studerandemedlem har du tillgång till de flesta medlemsförmåner som ordinarie medlemmar har. Du ingår också i den yrkesavdelning som din utbildning leder fram till.

Här kan du läsa mer om dina medlemsförmåner.

Fyll i din ansökan om medlemskap direkt på hemsidan: Ansök om medlemskap.

Yrkesverksam studerandemedlem

Du som redan är medlem i Teaterförbundet, men börjar studera, kan få en reducering av medlemsavgiften. Yrkesverksamma studerandemedlemmar betalar 60 kr/månad. Kontakta Medlemsservice per mejl medlem.tf@teaterforbundet.se eller telefon 08 – 441 13 00.